NBS för Telekom

Trygghet, kompetens och långsiktighet

För total koll i hela kedjan

Vad innebär NBS7 för telekomoperatörer?
Ett erbjudandedrivet system för ”allt-i-ett”-hantering av hela kedjan från insamling till fakturering.

Andra fördelar med NBS7 för telekomoperatörer:
Medieringsfunktion, med idag mer än 40 tillgängliga format, som anpassas efter era behov. Exempelvis Ericsson CCO, Sergel PI3, TAP och Telia Mobil stöds givetvis.
Kostnadskontroll med Cost-rating.
Avancerad trafikfallshantering och prisplansfunktion.
Klarar de mest avancerade och skiftande tjänsteidéer och faktureringsregler.
Supereffektiv faktureringsfunktion, beprövad och vidareutvecklad sedan 20 år.
Integrerar arbetsprocesser i effektiva arbetsflöden.
Integrerar betalningspartners och printpartners.

PROCESSKARTA

CMR

CMR

  • Insamling
  • Mediering
  • Förädling
  • Felhantering
  • Aggregering
    • Sollefteå Stadsnät

      Sollefteå Stadsnät har valt NBS som det sammanhållande systmet för vår verksamhet så att vi på ett kontrollerat sätt kan hantera våra erbjudanden och de processer som behövs från förfrågan till leverans, support och fakturering.

      Johanna Nilsson
      Marknadsansvarig

    • Phonero

      Phonero har gjort et bevisst valg av Nipsoft på grunn av milgheten man så i at Nipsoft kan levere en helhetlig løsning innenfor DRM, leveranse, rating, mediering og billing. En løsning som gir oss full kontroll over en svært viktig del av vår virksamhet.

      Kenneth Amodei
      IT-direktör Phonero AS, Norge

    • Partel

      Vi ser i Nipsofts lösning en framtidsversion som är synnerligen intressant. Med hjälp av NBS kommer vi att effektivisera våra processer, ha full koll på erbjudanden och säkerställa kvaliteten. Detta betyder mera sälj och nöjdare kunder.

      Fredrik Albrecht
      Utvecklingschef för affärsverksamheten, Partel